Poradnik
Porada I
Klika kroków, które zapewnią ci poczucie bezpieczeństwa:
- Przed podpisaniem dokumentów ubezpieczeniowych zapoznaj się z warunkami ubezpieczenia czyli podstawowym dokumentem ubezpieczyciela, który określa warunki świadczenia ochrony.
- Zwróć szczególną uwagę na definicje oraz przedmiot i zakres ochrony.
- Bardzo ważne jest, abyś spełniał warunki objęcia ubezpieczeniem.
- Zapoznaj się z katalogiem wyłączeń odpowiedzialności ubezpieczyciela, czasem tak samo określony przedmiot ubezpieczenia może w praktyce pokrywać inne ryzyka.
- Sprawdź czy w ubezpieczeniu występują franszyzy czyli ograniczenia odpowiedzialności ubezpieczyciela, a jeśli są stosowane, czy ich wysokość jest na akceptowalnym przez ciebie poziomie.
- Jeśli masz wątpliwości, zapytaj doradcę, przedstawiciela ubezpieczającego. Na pewno udzieli wszystkich wyjaśnień.
Porada II
Wystąpiło zdarzenie… na szczęście masz ubezpieczenie.
Niezwłocznie skontaktuj się z ubezpieczycielem i uzgodnij tryb zgłoszenia szkody. Rozpatrzenie szkody i wypłata należnego odszkodowania nie może trwać dłużej niż 30 dni od dnia zgłoszenia szkody. Jeśli termin będzie się przedłużał, ubezpieczyciel musi o tym powiadomić osobę zgłaszającą roszczenie.
Masz problem z otrzymaniem odszkodowania…
- towarzystwo ubezpieczeń przedłuża termin likwidacji szkody chociaż ze swojej strony dostarczyłeś wszystkie wymagane dokumenty,
- odmówiono wypłaty odszkodowania, chociaż zdarzenie mieściło się w zakresie ochrony zgodnie z warunkami ubezpieczenia,
- zaniżono wartość przyznanego świadczenia
W takich sytuacjach zawsze możesz liczyć na wsparcie ze strony ProEkspert Sp. z o.o.